MUDr. radí:
7 tipů jak zhubnout rychle a zdravě

"Stále ne a ne zhubnout? Rady
kamarádů nepomáhají? 
Nemůžeš
dopnout kalhoty?
 Drž se těchto
7 tipů a máš vyhráno."

Nejdříve si určíme cíle jak zhubnout a kolik

Než vůbec začneme hubnout, je nutné si stanovit počáteční cíle jako například; "chci zhubnout 5 kilo za měsíc". Dále je potřeba si určit styl a systém hubnutí, kupříkladu; "Budu jíst zdravě, nepřecpávat se a pravidelně cvičit". Musíme si také určit časový horizont, například způsobem; "Od zítra začínají mé 4 týdny hubnutí". Tímto způsobem jsme si vše nachystali a jsme připraveni přejít na další kroky a tipy.

1. Začni pravidelně a vydatně snídat

Stále lidmi velmi opomíjená a podceňovaná. Snídaně je základ aktivního dne a odpověď na otázku "jak zhubnout" se tím velmi ulehčuje. Začni snídat.

Je potřeba si uvědomit, že v době spánku se naše tělo mění. Hubneme, tvoří se nám svalová hmota, obnovují se nám mozkové buňky, regenerujeme aj. Tělo spotřebuje za noc mnoho důležitých živin, a proto je nutné ráno vše doplnit kvalitní a dostatečně velkou snídaní, aby náš plán "Jak zhubnout rychle a zdravě" mohl fungovat.

Nesmíme zapomenout, že snídaně musí obsahovat vyvážený poměr bílkovin, sacharidů a tuků. Ideální ráno dle našeho plánu hubnutí může vypadat:

  • probuzení
  • do 10ti minut od probuzení vypít studenou (ne ledovou) sklenici vody - mezi 0,3l až 0,5l
  • ranní toaleta
  • snídáme maximálně do 40 minut od probuzení - můžeme klidně dříve
  • hygiena (čištění zubů, sprcha aj. - dle libosti)

2. Pouze zdravá a pravidelná strava. Žádná dieta

Náš cíl pro rychlé hubnutí je pravidelná strava po 2-3 hodinách. Věty typu "abys zhubl, musíš přestat jíst", "nežer tolik"  neposloucháme a nevnímáme. Tento způsob á la"dieta - jak rychle zhubnout" se doporučoval v 90. letech minulého století.

"Věděl jsi, že dieta má až 70% podíl na jojo efektu u lidí nad 40 let? Vše se můžeš dočíst v našem dalším článku dieta."

Je dokázáno a vyzkoušeno, že za 3 týdny si tělo na tento systém hubnutí zvykne. Pokud už nějaké kroky a tipy dodržuješ, tím se čas pro dlouhodový návyk zkracuje a vše se urychluje. Níže uvádíme zjednodušený popis velikosti proce pro každé jídlo. 

  • snídaně (vydatná)
  • svačina (do hrsti)
  • oběd (vydatný)
  • svačina (do hrsti)
  • večeře (poloviční)
  • večeře 2. (do hrsti)

3. Sportuj pravidelně, nikoliv jednorázově

Jak zhubnout bez pravidelného cvičení a sportu? Ne tak rychle, jak potřebujeme. Z tohoto důvodu je nutné zařadit do našeho plánu také pravidelný pohyb, aby si organismus navykl na větší výdej energie. Doporučujeme alespoň 3x týdně cvičit vždy s jedním volným dnem mezi jednotlivým cvičením.

"Chceš pomoci s výběrem typu cvičení přesně pro tebe? Zajímá tě, které nejvíce funguje? Tak se nech inspirovat naším dalším článkem o cvičení."

Jak by měl vypadat náš ideální plán cvičení s cílem rychle zhubnout:

  • pondělí, středa + 1x o víkendu
  • úterý, čtvrtek + 1x o víkendu

4. Používej základní doplňky stravy

Abychom hubnutí ještě urychlili, je na místě použít vhodné výživové doplňky, díky kterým bude tělo lépe regenerovat, tvořit svalovou hmotu a samozřejmě snižovat váhu. Nesmíme opomenout také vitamíny a minerály, které je dobré pravidelně doplňovat.

Doporučujeme tyto výživové doplňky

  • spalovač tuků (před každým cvičením)
  • protein (po cvičení)
  • vitamíny a minerály (během celého procesu hubnutí)

5. Stres je zabiják hubnutí

Známe to všichni nebo jsme o tom určitě slyšeli. "Byla jsem ve stresu, tak jsem si koupila dortíček,... brambůrky,... bonbóny aj." Nesmí nás toto pohltit. Pak by to pro nás znamenalo zahozený čas, vyhozené peníze a další jojo efekt.

Stres musíme kompenzovat tím, co máme rádi. Procházka, cvičení, čas strávený s kamarády, hry, zábava, dovolená...

"Je toho na tebe moc? Už se blíží pomyslná poslední kapka? Chceš se zbavit stresu? Doporučujeme přečíst náš článek o tom jak se zbavit stresu."

6. Regenerace - musíš i odpočívat

Odpočinek je pro naše tělo velmi důležitý. Je dobré si každý den alespoň 30 minut nechat pro sebe a své zájmy. Četba, poslech hudby, videohry, zprávy apod. A proč je důležitý?

Tělo si uvědomí, že máme nedostatek regenerace a odpočinku. Energii schovanou v tucích (zásobárna energie) si nechá, jak se říká, na horší časy. Proto je pro nás odpočinek psychický i fyzický velmi důležitý a při hubnutí ještě 2x tolik.

Dodržujeme tedy:

  • pravidelný spánek
  • odpočinek od pracovních povinností
  • čas na sebe a své zájmy

7. Pokud můžeš, svěř se do rukou profesionálů

Ano, není toho málo. Seznam úkolů pro rychlé a zdravé hubnutí je dlouhý. Proto jako poslední bod, bychom doporučili svěřit sebe a své tělo odborníkům, kteří se o nás postarají. Musíme samozřejmě pečlivě vybírat, komu dáme možnost.

Kvalitní tým poradců a odborníků by se o nás měl postarat takto:

  • změří nás na bioimpedantní váze
  • vysvětlí nám naměřené hodnoty
  • připraví plán a navrhne změny pro kvalitní a rychlé hubnutí
  • a zároveň s námi budou pravidelně cvičit

"Co si neuděláš sám, to nemáš." Tak přesně tímto pořekadlem se řídíme, a proto už dlouhou dobu pořádáme svoje kurzy hubnutí, kde dodržujeme těchto 7 tipů, jak zhubnout rychle a zdravě. Naše služby využilo již více jak 2500 klientů.

Za kouknutí nic nedáš. Třeba tě naše kurzy hubnutí osloví.

autoři článku: Petr Rada, MUDr. Miloslav Dvořák
bez výslovného souhlasu autorů je přísný zákaz kopírovat jakýkoliv obsah

 

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?
Registrace

Nemáte ještě účet?Registrujte se

Chci se zaregistrovat

Obnovení zapomenutého hesla

Z bezpečnostních důvodů neposíláme hesla ani další citlivé údaje e-mailem. Po odeslání formuláře Vám bude zaslán e-mail s odkazem na vytvoření nového hesla.